PROJEKTY
- Dostosowanie Lokalnej Strategii Rozwoju Lgd Plaskowyz Dobrej Ziemi, do wymogów zawartych w prow 2007-2013
- „Silna organizacja pozarzadowa-wieksze oddzialywanie spoleczne”
„Silna organizacja pozarzĄdowa-wiĘksze oddziaŁywanie spoŁeczne”
1.Czas trwania projektu:12 miesiecy
2.Streszczenie
projektu
Projekt obejmuje dzialania w zakresie wspierania rozwoju instytucjonalnego
i wzmocnienie zasiegu oraz poszerzenie umiejetnosci czlonków
Stowarzyszenia. Bedzie to sluzylo rozwojowi spoleczenstwa obywatelskiego,
wzrosnie aktywnosc czlonków stowarzyszenia ukierunkowana na
dzialania prospoleczne na wsi a tym samym przyczyni sie do wzrostu
aktywnosci mieszkanców wsi i organizacji wiejskich.
3.Cel i odbiorcy projekty
Celem projektu jest wsparcie rozwoju instytucjonalnego i wzmocnienie
wydajnosci zasiegu organizacji tak aby realizowane byly cele
pozytku publicznego na rzecz organizacji wiejskich. Bezposrednimi
odbiorcami projektu beda czlonkowie stowarzyszenia, natomiast
posrednimi mieszkancy powiatu glubczyckiego, a takze grupy odnowy
wsi, kola gospodyn wiejskich oraz inne organizacje dzialajace
na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
4.Planowane dzialania projektowe w kontekscie planu rozwoju
organizacji
Planowane dzialania projektowe beda przebiegaly wedlug harmonogramu:
I. mc – przyjecie obowiazków przez koordynatora projektu, przeprowadzenie
procedur formalnych w zwiazku z wylonieniem wykonawcy prac remontowych,
zatrudnienie ksiegowej,
II-IV. mc – remont pomieszczen biurowych, prowadzenie nadzoru
inwestorskiego przez osobe posiadajaca odpowiednie kwalifikacje
V. mc – zakup i montaz wyposazenia biurowego i sprzetów wraz
z instruktazem obslugi, prace porzadkowe po remoncie, skrecanie
i ustawianie mebli, wykonanie ulotek informacyjnych, naklejek
z logo programu na zakupiony sprzet oraz wykonanie i zamontowanie
tabliczki pamiatkowej z informacja o dotacji na przeprowadzone
dzialania,
VI-XI. mc – spotkania szkoleniowo informacyjne dla czlonków
stowarzyszenia, przygotowanie poczestunku. Przewidujemy 6 spotkan
szkoleniowo informacyjnych dla czlonków Lokalnej Grupy Dzialania
a zakresie aktualizacji lokalnej strategii rozwoju, funkcjonowania
LGD w latach 2008-2013 w zakresie zgodnym z obowiazujacymi przepisami
prawa i w zakresie mozliwosci pozyskiwania srodków zewnetrznych
dla rozwoju dzialalnosci organizacji wiejskich,
XII. mc – podsumowanie, zakonczenie i rozliczenie projektu.
W zakresie merytorycznego rozwoju organizacji zakladamy zatrudnienie
ksiegowej specjalizujacej sie w zakresie ksiegowosci dla organizacji
pozarzadowych i rozliczania dotacji. Ksiegowa bedzie zatrudniona
przez okres 12 miesiecy. Przez okres 12 miesiecy bedzie równiez
prowadzona promocja projektu, do tego celu bedzie wyznaczona
osoba przygotowujaca materialy promocyjne. Bedzie ona odpowiedzialna
za realizacje promocji projektu zgodnie z przyjetymi ustaleniami.
Koordynator projektu bedzie pelnil swoje obowiazki przez okres
12 miesiecy, czyli przez caly czas jego realizacji.
5.Spodziewane rezultaty
W ramach projektu przewiduje sie organizacje szesciu spotkan
informacyjno szkoleniowych dla czlonków stowarzyszenia w liczbie
20 osób. Ponadto nastapi adaptacja oraz wyposazenie pomieszczen
o powierzchni 68,5m2 na potrzeby dzialalnosci stowarzyszenia
jak równiez przygotowanie stanowisk pracy dla osób dzialajacych
na rzecz realizacji zalozen statutowych stowarzyszenia.
6.Opis promocji i upowszechniania informacji o projekcie
W ramach promocji projektu przewidziane jest wykonanie i umieszczenie
wewnatrz lokalu tabliczki pamiatkowej z informacja o wsparciu
finansowym przez „Fundusz dla Organizacji Pozarzadowych”. Beda
wykonane równiez ulotki z informacja i logo programu w ilosci
1000 szt., beda one rozpowszechniane na spotkaniach ze spolecznoscia
lokalna. Aby wyróznic sprzety i urzadzenia zakupione w ramach
projektu beda one oznaczone logo programu specjalnymi naklejkami,
których zaplanowano min. 50 szt. Beda równiez zamieszczane informacje
w prasie lokalnej, które sa rozpowszechniane w gminach bezplatnie.
Bedzie to najprostsza ale zarazem najskuteczniejsza promocja
projektu, gdyz biuletyny informacyjne docieraja do niemal wszystkich
mieszkanców kazdej gminy, a zarazem powiatu. Informacje beda
równiez zamieszczane na stronach internetowych gmin. Z uwagi
na dobra wspólprace, a raczej wsparcie i pomoc wladz samorzadowych
naszej organizacji bedzie odbywalo sie to bez ponoszenia kosztów.
7.Calkowity budzet projektu
Koszt calkowity: 62.220,00 zl
Kwota dofinansowania: 55.998,00 zl
Wklad beneficjenta: 6.220,00 zl
DOSTOSOWANIE LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU
LGD PLASKOWYZ DOBREJ ZIEMI , DO WYMOGÓW ZAWARTYCH W PROW 2007-2013
2. Miejsce wykonywania zadania
Zadanie bedzie wykonywane na obszarze czterech gmin powiatu glubczyckiego: Baborów, Branice, Kietrz, Glubczyce. Jest to obszar dzialania Stowarzyszenia obejmujacy geograficznie Plaskowyz Glubczycki charakteryzujacy sie szczególnie dobrymi gruntami wykorzystywanymi rolniczo, stad nazwa stowarzyszenia Plaskowyz Dobrej Ziemi. Zajecia warsztatowe beda odbywaly sie w sali szkoleniowej biura Stowarzyszenia, natomiast pozostale zaplanowane w projekcie dzialania realizowane beda w wynajetych salach przy wspóludziale Urzedów Gminy.
3. Cel zadania
Celem zadania jest przeprowadzenie dzialan zmierzajacych do przystosowania naszej Lokalnej Strategii Rozwoju "Plaskowyzu Dobrej Ziemi" pod katem wymogów okreslonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz w aktach wykonawczych, jak równiez podnoszenie wiedzy i umiejetnosci czlonków LGD w zakresie opracowywania i wdrazania LSR. Zadanie bedzie realizowane we wspólpracy z zewnetrznym ekspertem, który wykona okreslone zadania powierzone mu przez Stowarzyszenie LGD niezbedne dla dokonania aktualizacji LSR polegajace na;< przeprowadzeniu szkolen dla czlonków LGD w zakresie obowiazujacych przepisów dotyczacych oceny LSR wynikajacych z PROW 2007-2013 oraz innych aktów wykonawczych,< prowadzenia kontroli merytorycznej nad praca zespolów roboczych w zakresie aktualizacji LSR, < ocena wypracowanych w trakcie warsztatów materialów i przygotowanie ich do koncowego dopracowania LSR dla obszaru Plaskowyzu Dobrej Ziemi.< pomoc w wypracowaniu procedur oceny zgodnosci operacji z LSR, oraz kryteriów wyboru operacji i procedur zmiany tych kryteriów. < opracowanie metodologii dokonywania oceny wlasnej, stopnia realizacji LSR< wypracowanie obiektywnych wskazników produktu, rezultatu i oddzialywania, zaplanowanych w LSR przedsiewziec.< opracowanie powiazan LSR z innymi dokumentami planistycznymi zwiazanymi z obszarem objetym LSR.Od okreslenia w LSR prawidlowego wsparcia i zastosowanych srodków i instrumentów zalezy, czy zmiany jakosciowe w stanie i strukturze aktywnosci inicjatyw lokalnych oraz rozwoju przedsiebiorczosci, beda korzystne dla rozwoju obszaru i wplyna na wzrost aktywnosci mieszkanców wsi .
4. Szczególowy opis zadania /spójny z kosztorysem/
I.
m-c kwiecien 2008r.
1.Zatrudnienie koordynatora projektu.
2.Zorganizowanie
Konferencji inaugurujacej realizacje projektu, z udzialem przedstawicieli
UMWO i Zarzadu LGD dla przedstawicieli wszystkich gmin obszaru
oraz czlonków Stowarzyszenia , liderów Grup Odnowy Wsi oraz
partnerów LGD w zakresie realizacji projektów wspólpracy.
3.Opracowanie
ankiety sondazowej dla mieszkanców obszaru przez zespól ds.
konsultacji spolecznych. II. m-c kwiecien - maj 2008r.1. Przeprowadzenie
sondazu wsród mieszkanców obszaru w formie pisemnej ankiety
rozprowadzanej przy wspóludziale gmin wraz z biuletynem gminnym
oraz interaktywnej ankiety umieszczonej na stronie internetowej
LGD, w zakresie wyboru glównych ich zdaniem, kierunków rozwoju
regionu okreslonych w celach szczególowych LSR. Ankieta skierowana
do wszystkich mieszkanców obszaru (mlodziez, rolnicy, organizacje
wiejskie, przedsiebiorcy).2. Analiza zebranych informacji sondazowych,
opracowanie wyników przez zespól ds. konsultacji spolecznych.III.
m-c maj - czerwiec 2008r.1.Przeprowadzenie szkolen dla czlonków
LGD w zakresie obowiazujacych przepisów dotyczacych oceny LSR
wynikajacych z PROW 2007-2013 oraz innych aktów wykonawczych,
przez eksperta zewnetrznego2.Wybór zespolów roboczych dla aktualizacji
LSR i przydzial zadan dla poszczególnych zespolów oraz wyznaczenie
czlonków zespolów i osób odpowiedzialnych za realizacje zadan
w poszczególnych zespolach. IV. m-c czerwiec - sierpien 2008r.1.Organizacja
warsztatów dla zespolów roboczych powolanych dla aktualizacji
LSR. ( zespolu budzetowego, zespolu strategicznego, zespolu
organizacyjnego, zespolu ds. konsultacji spolecznych, zespolu
redakcyjnego.) Zatrudnienie specjalisty w zakresie PROW 2007-2013
oraz przeszkolonego w zakresie wymagan dotyczacych aktualizacji
LSR w celu prowadzenia warsztatów .V. m-c wrzesien 2008r.1.
zebranie materialów roboczych wypracowanych w trakcie warsztatów
przez zespoly i opracowanie LSR w formie pisemnej i elektronicznej
przy wspóludziale eksperta zewnetrznego2. Zamieszczenie zaktualizowanej
wersji LSR na stronie internetowej Stowarzyszenia.3. Podsumowanie
i zakonczenie projektu. VI. 30.X.2008r. rozliczenie merytoryczne
i finansowe projektu.
5. Harmonogram planowanych dzialan /z podaniem terminów ich
rozpoczecia i zakonczenia/ wraz z liczbowym okresleniem skali
dzialan planowanych przy realizacji zadania /nalezy uzyc miar
adekwatnych dla danego zadania, np. liczba swiadczen udzielanych
tygodniowo, miesiecznie, liczba adresatów
m-c kwiecien 2008r.
1.Zatrudnienie koordynatora projektu. (
1 osoba odpowiedzialna za sprawna organizacje i prawidlowy przebieg
projektu zgodny z harmonogramem)
2.Zorganizowanie Konferencji
inaugurujacej realizacje projektu, z udzialem przedstawicieli
UMWO , Zarzadu LGD i eksperta zewnetrznego dla przedstawicieli
wszystkich gmin obszaru oraz czlonków Stowarzyszenia , liderów
Grup Odnowy Wsi oraz partnerów LGD w zakresie realizacji projektów
wspólpracy. Konferencja bedzie zorganizowana w wynajetej w tym
celu sali. Przewiduje sie udzial w Konferencji okolo 50-70 uczestników.
Rozeslanie zaproszen, ustalenie uczestników, przygotowanie materialów.
3.Opracowanie
ankiety sondazowej dla mieszkanców obszaru przez zespól ds.
konsultacji spolecznych. Jednostronicowa ankieta zawierajaca
pytania dotyczace celów szczególowych i planowanych przedsiewziec
w ramach LSR.
4. Zakupienie materialów biurowych i papierniczych
w celu przygotowania materialów dla uczestników konferencji,
warsztatów i wydruku ankiet. m-c kwiecien - maj 2008r.1. Przeprowadzenie
sondazu wsród mieszkanców obszaru w formie pisemnej ankiety
rozprowadzanej przy wspóludziale gmin wraz z biuletynem gminnym
oraz interaktywnej ankiety umieszczonej na stronie internetowej
LGD, w zakresie wyboru glównych ich zdaniem, kierunków rozwoju
regionu okreslonych w celach szczególowych LSR. Ankieta skierowana
do wszystkich mieszkanców obszaru (mlodziez, rolnicy, organizacje
wiejskie, przedsiebiorcy). Przewidujemy rozprowadzenie 5000
ankiet, co bedzie stanowic okolo 10% zamieszkujacych obszar.
Uruchomimy równiez forme interaktywnej ankiety na stronie Stowarzyszenia.2.
Analiza zebranych informacji sondazowych, opracowanie wyników
przez zespól ds. konsultacji spolecznych. Zebranych zostanie
co najmniej 5%-10% rozprowadzonych ankiet oraz okolo 5% w formie
elektronicznej.. m-c maj - czerwiec
2008r.
1.Przeprowadzenie
szkolen przez eksperta zewnetrznego dla czlonków LGD w zakresie
obowiazujacych przepisów dotyczacych oceny LSR wynikajacych
z PROW 2007-2013 oraz innych aktów wykonawczych,. Planujemy
przeprowadzenie dwóch szesciogodzinnych szkolen.
2.Wybór zespolów
roboczych dla aktualizacji LSR i przydzial zadan dla poszczególnych
zespolów oraz wyznaczenie czlonków zespolów i osób odpowiedzialnych
za realizacje zadan w poszczególnych zespolach. Zakladamy utworzenie
co najmniej czterech zespolów roboczych .
m-c czerwiec - sierpien
2008r.
1. Organizacja warsztatów dla zespolów roboczych powolanych
dla aktualizacji LSR. ( zespolu budzetowego, zespolu strategicznego,
zespolu organizacyjnego, zespolu ds. konsultacji spolecznych,
zespolu redakcyjnego.) przewidujemy zorganizowanie czterech
osmiogodzinnych warsztatów, które maja posluzyc ukierunkowaniu
prac nad aktualizacja LSR. Warsztaty beda prowadzone pod kierunkiem
specjalisty w zakresie PROW(osoby przeszkolonej w zakresie PROW
i aktualizacji LSR).
Praca zespolów roboczych. m-c wrzesien
2008r.
1. Zebranie materialów roboczych wypracowanych w trakcie
warsztatów i opracowanie LSR w formie pisemnej i elektronicznej
przy wspóludziale eksperta zewnetrznego
2. Zamieszczenie zaktualizowanej
wersji LSR na stronie internetowej Stowarzyszenia.
3. Podsumowanie
i zakonczenie projektu. 30.X.2008r. rozliczenie merytoryczne
i finansowe projektu.
6. Zakladane rezultaty realizacji zadania.
Realizacja projektu przyczyni sie do przystosowania naszej Lokalnej Strategii Rozwoju "Plaskowyzu Dobrej Ziemi" pod katem wymogów okreslonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz w aktach wykonawczych, i jej koncowym efektem bedzie opracowana Strategia Rozwoju dla LGD. W wyniku zaplanowanych dzialan dla czlonków LGD, nabeda oni wiedze z zakresu obowiazujacych dokumentów prawnych oraz umiejetnosci w zakresie opracowywania a nastepnie wdrazania LSR. Zrealizowane dzialania przyczynia sie równiez do wiekszej integracji czlonków Stowarzyszenia i zwiekszenia poczucia ich odpowiedzialnosci za realizacje zadan okreslonych w Lokalnej Strategii Rozwoju.Nawiazanie wspólpracy z zewnetrznym ekspertem, który wykona okreslone zadania powierzone mu przez Stowarzyszenie LGD niezbedne dla dokonania aktualizacji LSR, wplynie na zapewnienie odpowiedniej formy prawnej LSR i jego wartosci merytorycznej oraz umozliwi korzystanie z pomocy eksperta do dalszej wspólpracy przy wdrazaniu LSR.
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania
1. Calkowity koszt zadania. 12.500,00zl [dwanascie tysiecy piecset
zlotych]
IV. Przewidywane zródla finansowania zadania:
1.
Zródlo finansowania zl %
Wnioskowana kwota dotacji 10.000,00 zl. 80%
Finansowe srodki wlasne, srodki z innych zródel oraz wplaty
i oplaty adresatów*/z tego wplaty i oplaty adresatów zadania
.......0................................. zl/ 2.500,00 zl 20%
Ogólem 12.500,00 zl 100%
2. Informacja o uzyskanych przez organizacje od sponsorów, srodkach
prywatnych lub publicznych, których kwota zostala uwzgledniona
w ramach srodków wlasnych.*
Projekt bedzie realizowany w sali szkoleniowej Stowarzyszenia
dla malych grup roboczych, oraz w salach wynajetych na potrzeby
realizacji projektu dla udzialu wiekszej ilosci czlonków (konferencja
wprowadzajaca, szkolenia). Do realizacji projektu wykorzystany
zostanie równiez sprzet multimedialny ( komputer, laptop, projektor
multimedialny). Do obslugi organizacyjnej szkolen i warsztatów
oraz prowadzenia kampanii informacyjnej i promocyjnej, jak równiez
przygotowania materialów szkoleniowych i analizy ankiet, zaangazowani
zostana czlonkowie Stowarzyszenia.
V.
Inne wybrane informacje dotyczace zadania
1. Partnerzy bioracy udzial w realizacji zadania /ze szczególnym
uwzglednieniem administracji publicznej/.
Do realizacji projektu beda równiez wlaczone jednostki samorzadu
terytorialnego: cztery gminy Baborów, Branice, Glubczyce, Kietrz.
Jako partnerzy wspierajacy Stowarzyszenie, przedstawiciele tych
jednostek beda uczestniczyc w szkoleniach oraz beda wspierac
swa wiedza i doswiadczeniem czlonków stowarzyszenia.
2. Zasoby kadrowe - przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania /informacje o kwalifikacjach osób, które beda zatrudnione przy realizacji zadan oraz o kwalifikacjach wolontariuszy/.
Elzbieta
Pawula - od 2001r. Pracownik Urzedu Miejskiego w Baborowie,
od 2004r. Zajmuje sie pozyskiwaniem srodków zewnetrznych na
realizacje zadan gminy, glównie inwestycje, koordynator juz
zrealizowanych projektów wspólfinansowanych ze srodków UE oraz
dotacji krajowych. Zajmuje sie projektami od opracowania wniosku
aplikacyjnego po rozliczenie koncowe. Udzial w pracach nad Strategia
rozwoju gminy, Planu rozwoju lokalnego gminy, Lokalnego programu
rewitalizacji, Programów rozwoju dla trzech miejscowosci w ramach
programu Odnowa Wsi oraz Strategii LGD, Czlonek Forum Urzedników
Europejskich przy OCDL, udzial w szkoleniach dot. wykorzystywania
srodków zewnetrznych. W ramach projektu - osoba do opracowania
wniosku.
Danuta Szwiec - od 1999r. Dyrektor Szkoly Podstawowej w Nasiedlu,
obecnie prezes ZNP, od 2005r. zajmuje sie pozyskiwaniem srodków
zewnetrznych na realizacje zadan opiekunczych i wychowawczych
szkoly. Projekt zrealizowany w ramach INTERREG III A CZ - PL,
koordynator projektu od zlozenia wniosku aplikacyjnego do rozliczenia
koncowego. Wspólpraca przy realizacji projektu RURALTOUR oraz
koordynator juz zrealizowanych projektów przy wspóludziale UMWO
dla LGD . Duze doswiadczenie w zakresie zarzadzania zasobami
ludzkimi. Zdolnosci interpersonalne. Ukonczone studia wyzsze
Akademia Rolnicza Wroclaw, studia podyplomowe w zakresie Zarzadzania,
kursy kwalifikacyjne i szkolenia m.in. w zakresie zarzadzania
projektami oraz aplikowania wniosków o dotacje. Duza znajomosc
srodowiska wiejskiego, jego potrzeb w zakresie poprawy jakosci
zycia, doskonalenia zawodowego i kierunków rozwoju. Dobre zdolnosci
organizacyjne. W ramach projektu - koordynator dzialan.
Jaroslaw Horodecki - od 2004r. pracownik Urzedu Miejskiego w
Glubczycach, od 2004r. zajmuje sie pozyskiwaniem srodków zewnetrznych
na realizacje zadan gminy, glównie inwestycje, koordynator juz
zrealizowanych projektów wspólfinsowanych ze srodków ze srodków
UE oraz dotacji krajowych. Zajmuje sie projektami od opracowania
wniosku aplikacyjnego po rozliczenie koncowe. Udzial w pracach
nad Strategia rozwoju gminy, Planu rozwoju lokalnego gminy,
Lokalnego programu rewitalizacji, Programów dla rozwoju dla
siedmiu miejscowosci w ramach programu Odnowa Wsi oraz Strategii
LGD, udzial w szkoleniach dot. wykorzystywania srodków zewnetrznych.
W ramach projektu osoba do organizacji spotkan i tworzenia bazy
informacyjnej o zasobach obszaru.
Zofia Humeniuk - emerytowany Dyrektor Przedszkola w Lewicach.
Dzialaczka spoleczna zaangazowana w prace Kola Gospodyn Wiejskich
oraz Radzie Soleckiej w Lewicach, wiceprezes Stowarzyszenia
Caritas Christi w Branicach. Inicjatorka akcji dla dzieci wiejskich
"Podaruj mi lato", wspólpracuje z OODR w Losiowie.
Swietny organizator zycia spolecznego na wsi. Doskonale znajaca
srodowisko. Zaangazowana we wspólprace z mlodzieza.
Monika Komarnicka - od 2001 roku zatrudniona jako instruktor
kulturalno oswiatowy w Miejskim Osrodku Kultury w Glubczycach.
Absolwentka Uniwersytetu Slaskiego w Katowicach na Wydziale
Pedagogika Artystyczna. Od 3 lat zajmuje sie pozyskiwaniem srodków
zewnetrznych m.in. PHARE CBC, INTERREG IIIA, Urzad Marszalkowski
Województwa Opolskiego, na realizacje dzialan kulturalnych.
Zajmuje sie projektami od opracowania wniosku aplikacyjnego
po rozliczenie koncowe. Ukonczyla doskonalenie w zakresie aplikowania
wniosków o dotacje i zarzadzania projektami. Jest organizatorem
imprez i konferansjerem.
3. Dotychczasowe doswiadczenia w realizacji zadan podobnego rodzaju /ze wskazaniem, które z tych zadan realizowane byly we wspólpracy z administracja publiczna/.
Stowarzyszenie zostalo zarejestrowane w grudniu 2006r. i w ubieglym
roku zrealizowalo swój pierwszy projekt pilotazowy pod nazwa
" Lider lepsza szansa na przyszlosc - projekt badawczo
- szkoleniowy na obszarze plaskowyzu" Projekt byl wspólfinansowany
przez Samorzad Województwa Opolskiego i realizowany we wspólpracy
z WSZiA w Opolu. Realizacja projektu przyczynila sie do zwiekszenia
doswiadczenia osób zaangazowanych w jego przebieg oraz pomogla
w promocji naszego LGD . Stowarzyszenie realizuje obecnie równiez
projekt pn: "Silna organizacja pozarzadowa wieksze oddzialywanie
spoleczne." We wsparciu z norweskich mechanizmów pomocowych,
z komponentu Demokracja i Spoleczenstwo Obywatelskie. Projekt
dotyczy wsparcia instytucjonalnego naszego Stowarzyszenia. Biorac
równiez pod uwage doswiadczenie czlonków stowarzyszenia, którzy
w swojej pracy zawodowej na co dzien wykonuja podobnego rodzaju
zadania, gwarantuje to prawidlowa realizacje projektu oraz jego
rozliczenie. Partnerstwo wypracowane w trakcie warsztatów nad
budowaniem strategii LGD, prowadzonych w 2006r. i realizacja
dotychczasowych projektów na tyle umocnilo grupe, ze sprosta
realizacji zadania, które jest dla nas priorytetowym z racji
dzialan, które mamy zamiar prowadzic.